NRD įmones valdanti bendrovė bei grupės teisinių, konsultacinių, projektų valdymo žinių centras. Bendrovė registruota Sandvikoje, Norvegijoje.
Gyventojų registrai
Požiūris
Gyventojų registravimo procesas remiasi kai kurias universaliai principais, kurių taikymas plačiu mastu įtakotas Jungtinių Tautų (JT) rekomendacijų (išleista serija specifinių vadovų apie civilinės registracijos ir demografinę statistikos sistemą). JT apibrėžia gyvetojų registravimą kaip „nuolatinį tęstinį privalomą ir visuotinį gyvybinių įvykių, susijusių su gyventojais, atvejų ir jų charakteristikų fiksavimą, kaip numatyta dekretu ar reglamentu pagal šalies teisinius reikalavimus.“
Gyventojų registracija pirmiausiai atliekama siekiant parengti įstatymais numatytus teisinius dokumentus. Registro įrašai taip pat yra pagrindinis demografinės statistikos šaltinis. Kokybiškai demografinei statistikai yra būtina pilna taikomo proceso aprėptis šalies mastu, tikslumas ir savalaikiškumas.
Iššūkis
Gerai funkcionuojanti Gyventojų registravimo ir demografinės statistikos sistema yra vienas iš valstybės kertinių akmenų. Gyventorjų registravimo sistema nurodo visus institucinius, teisinius, techninius nustatymus reikalingus atlikti su gyventojų registravimu susijusioms paslaugoms sklandžiu, koordinuotu ir standartizuotu būdu per visą šalį, atsižvelgiant į šalies specifinę kultūra ar socialinius aspektus.
Gyventojų registro funkcijos
Gyventojų informacijos registravimas suteikia:
- Pirminį teisinių faktų šaltinį apie asmenų gimimo, santuokos ar skyrybų bei mirties faktus;
- Gimimo įrašo duomenis, kaip pagrindą nustatyti teises, priklausančias nuo tam tikro amžiaus;
- Asmens gimimo ar mirtis datos ir vietos įrodymus; santuokos ar skyrybų fakto vietą ir datą;
- Žmonių teisių apsaugos priemones socialiniam statusui patvirtinti ir asmeninei naudai gauti;
- Unikalų asmens identifikavimą ir įrodymus apie tėvysę bei giminystės ryšius;
- Pagrindą gauti pilietybei, būti įregistruotam gyventoju, gauti rinkimų teisėms, gauti asmens identifikavimo dokumentams ir kt.